Czas na e-biznes (blog grafików, programistów, webmasterów)
Przeczytałem sobie właśnie tekst w gazecie, który opisuje wyrok za obrazę uczuć religijnych “…scenografia zawiera treści satanistyczne i obrażające krzyż jako przedmiot czci chrześcijan…”. O ile dobrze pamiętam, to krzyże używane przez rzymian do krzyżowania w tamtych czasach miały kształt litery T. Na nieszczęście litera T występuje między innymi w słowie KUTAS, którego wulgarny charakter jest potwierdzony przez PWN. Proponuję złożyć doniesienie do prokuratury, bo taki KUTAS znieważa symbol religijny!
Yano
czerwiec 27th, 2007 at 01:46:44
O ile przeraża mnie katolizacja naszego kraju o tyle obrażanie uczuć religijnych uważam za karygodne. Człowiek wiszący na krzyżu jest praktycznie na całym świecie kojarzony z konkretną grupą religijną i ukazywanie tego symbolu w niekorzystnym dla niego kontekście może być potraktowane przez niektóre osoby jako obraza uczuć religijnych, których wolności broni prawo konstytucyjne.
Twój przykład jest niestety nietrafiony, gdyż litera T nie jest powszechnie utożsamiana z popularnym w czasach rzymskich narzędziem tortur podczas gdy człowiek na krzyżu kojarzy się dość jednoznacznie. Ale gdybyś w tym wyrazie literę T zastąpił stylizowaną grafiką przedstawiającą omawiany symbol…
Mapet
czerwiec 27th, 2007 at 12:27:24
Czlowiek wiszacy na krzyzu to rzymska tradycja nie majaca nic wspolnego z sekta chrzescijan. To oficjalna “nagroda” za morderstwo na rzymskim legioniscie w czasach pokoju poza polem bitwy. Jezus z nazaretu byl czlonkiem sekty kananejczykow ktora zyskala sobie popularnosc probami wzniecenia nacjonalistycznych powstan w rzymskiej prowincji judei. Czlowiek zniknal na kilka lat ale sprawa zabicia rzymskiego legionisty ciagnela sie za nim i kiedy wrucil do miasta zostal rozpoznany albo ktos na niego doniosl. Nie bylo innej mozliwosci trafienia na krzyz, byl zarezerwowany tylko i wylacznie dla mordercow legionistow. Cos jak zabic policjanta w usa w stanie gdzie jest kara smierci.
Co zas samego krzyza to jest o wiele starszy niz owa chrzescijanska sekta polujaca na samotnych legionistow w jerozolimie. Powiedzmy to bez owijania w bawelne, ci chrzescijanie buchneli ta idee, krzyz (i nie tylko…) nigdy nie byl ich wynalazkiem.
Moze celtowie gdyby zyli powinni wytoczyc proces watykanowi i nie tylko za kradziez brandu. Oni uzywali tego wzoru/ loga jakies 10.000 bc. Podobnie olmekowie w mesoameryce. Dodatkowo jeszcze szkola hellenska jakies 400 bc..Szkoda tylko ze nastepcy Platona zostali wymordowani za czasow Augustyniana bo nie podzielali jego zarliwej wiary w jezusa. Jak do tego dorzucic czasy pierwszego krolestwa egiptu z kad zydzi buchneli legende o adamie, ewie, raju czli biblijne przypowiesci ect..
Jak powiedzial napoleon “historie pisza zwyciescy” ale zapomial o archeologi :).
Tak wiec teraz przedztawiciele sekty ktora pierwotnie byla banda nacjonalistycznych terorystow z judei i kanny po tym jak ukradli brand maja czelnosc twierdzic ze czuja sie obrazeni?
Czuje sie obrazony klamstwami tej sekty. Na cale szczescie nie mieszkam w kolejnym iranie i wiem ze ziemia nie jest plaskim dyskiem opartym na czterech sloniach ktore stoja na zulwiu a zulw na … i nikt mnie po sadach za to nie bendzie ciagal :). Widzialem zdjecia z satelity SUMEROWIE MIELI RACJE ZIEMIA JEST OKRAGLA. Dla tych ktorzy maja troche czasu polecam dosyc dobry wyklad w temacie “kto i co z kad ukradl”:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7733006636948690221&q=tracing+genesis&total=14&start=0&num=100&so=0&type=search&plindex=0
ps: polski odlam tej sekty to nic w poruwnaniu do ich braci wyznajacych wlasna chrzescijanska wersje intelligent design z usa wierzacych ze ziemia zostala stworzona 6 tys latemu w ciagu 7 dni. Und sorry za przyciezki i dlugi tekst ale poczulem wewnetrzna potrzebe naprodukowania sie po polsku :). Na koniec wierszyk hehehe
Tuwim Julian - Raport
O film, panie ministrze,
Obrazili się wachmistrze;
O wiersz, panie generale,
Obrazili się kaprale;
O artykuł w tygodniku -
Ordynansi, panie pułkowniku;
O piosenkę, panie majorze,
Żony sierżantów w Samborze;
W radio była audycja:
Obraziła się policja.
Dalej - studenci
Są do żywego dotknięci;
Dalej, księża z Płockiego
Dotknięci są do żywego.
Następnie - związek akuszerek
Ma ciężkich zarzutów szereg:
Że to swawolność, frywolność,
Bezczelność, moralna trucizna,
Że w ten sposób ginie ojczyzna!…
…A po za tym - jest w Polsce wolność.
Yano
czerwiec 27th, 2007 at 23:48:10
Zły adres. Nie jestem obrońcą wyznawców krzyża. Jednak jako człowiek będę bronił pewnych wolności, bo może się okazać, że za kilka lat ktoś mnie ośmieszy czy obrazi a już nie będzie nikogo, kto by mógł stanąć w mojej obronie.
A co Ci przeszkadza, że ktoś sobie w coś wierzy? Jeśli temu człowiekowi żyje się przez to lepiej, to niech mu będzie na zdrowie. Byleby nie wyskakiwał przed orkiestrę siłą narzucając swój światopogląd innym. A takie zachowania niestety widać najbardziej. I to po obu stronach frontu. Tak tak. Takim samym fanatykiem jest maszerujący z transparentem zwolennik bezwzględnego zakazu aborcji jak i ten nazywający prekursora czyichś wierzeń wywrotowcem. :) Swoją drogą ciekawe, czy to ogólnoświatowy trend czy tylko w Polsce tolerancja jest ograniczona tylko do własnego podwórka?
PS: Chrześcijańska Biblia też twierdzi, że Ziemia jest okrągła. Tylko pewne ciemne masy uchodzące za autorytety jakoś nie mogły tego pojąć i z (nomen omen) zapałem tępiły podobne teorie. :)
webjay
czerwiec 28th, 2007 at 00:24:03
@mapet: jestes katofobem! LOL :P Ciupne sie na bank, ze jakbym miesiac temu dla picu powiedzial cos o Zydach, czarnoskorych, ’skapych’ Szkotach lub cos w ten desen (wybierz sobie cokolwiek z rasizmu / orientacji seksualnych / nazwal palaczy marychy narkomanami), to odparbys mi ze jestem nietolerancyjny lub cos w ten desen ;)
prawda jest jedna: jak ktos chce zmieniac stan obecny to zawsze spotka sie z oporem. jak jakas grupa spoleczna bedzie chciala wiecej, to zaraz im sie zbiora baty. to jakby naturalne. a co do religii - to zobaczcie - czy przeszkadza komukolwiek w Polsce muzyumanizm? raczej nie… a Swiadkowie Jehowi? no wlasnie - oni tak, bo? bo nawiedzaja nasze domy. gdyby tego nie robili - pewnie nikt nie wyzywalby ich od ‘kotow’.
tak wiec Mapet: co Tobie zrobili chrzescijanie, ze ich nie trawisz? ;)
@Yano: z grobsza zgadzam sie z Toba i podoba mi sie to co napisales. moze chcialbys sie przylaczyc tutaj na stale? bo widze, ze nie pierwszy raz w komentarzu tresc zostawiasz ;)
rafalski
czerwiec 28th, 2007 at 09:03:24
webjay:
Jest odwrotnie, Polacy nienawidzą muzułmanów, a Świadków Jehowy mają, jak niemal wszyscy na świecie, za niegroźnych, choć upierdliwych oszołomów, którzy zajmują się głównie przesuwaniem daty końca świata, w miarę jak ten przekracza kolejne dedlajny
Tymi, którzy nienawidzą jehowych są najwidoczniej właśnie muzułmanie i ..Chińczycy, przynajmniej według tej mapki ;)
webjay
czerwiec 28th, 2007 at 12:07:33
nie wiem, bardzo zadko spotykam sie z opiniami, ze ktos nie lubi kogos za religie / wyznanie. juz czesciej slysze (choc tez bardzo zadko) cos na temat ‘czarnuchow’ - ale to ostatnie to pewnie z zazdrosci o wieksza srednia dlugosc penisa ;)
IMHO wszyscy jestesmy ludzmi. mamy prawo nie wstydzic sie koloru skory i wierzyc w cokolwiek co nam sie podoba i nie powinno to byc przedmiotem jakiegokolwiek szydzenia. te dwie sprawy zostawilbym jako (niefortunne okreslenie) ’swiete’.
a odnosnie obyczajow - no coz mnie obchodzi co kto lubi w lozku, jakie ma poglady polityczne i jakie uzywki lubi? jesli tylko nie wysyla mi swoich intymnych zdjec, nie pieprzy o wyzszosci jednej partii nad druga i nie kopci fajami pod nosem - niech robi co mu sie zywnie podoba.
Mapet
czerwiec 28th, 2007 at 12:09:02
Yano ci sekciarze ciagle nawracaja indian (i nie tylko) na “jednego slusznego boga”. Pierwsi sa zawsze misjonarze, niszcza lokalna kulture np. serwujac wspolczesna chemie ktora robi wiecej szkody niz pozytku. Po misjonarzach, jesli jeszcze jakies plemie przezylo wjezdzaja koncerny naftowe albo drwale i wybijaja reszte “opornych” indian. Tak to z “boza pomoca” zabija sie ludzi i las tropikalny w roku 2007 w imie jezusa z nazaretu.
Jesli ta sekta kiedys dla odmiany zacznie pomagac ludziom to zmienie swoje zdanie o nich. Do tej pory zaden papiez razem z karolem na czele nie widzial i nie widzi nic zlego w rytualnym wycinaniu kobietom w afryce lechtaczek zeby nie czuly za duzo frajdy w luzku bo to przeciez grzech. To ze czesc umiera wykrawiajac sie w imie jezusa, papierze to bardzo pochwalaja. To jest prawdziwe oblicze tej sekty, polityka, pieniadze, manipulacja i martwi ludzie.
Yano nie interesuje mnie to w co kto wierzy do momentu kiedy staje sie to przyczyna smierci niewinnych ludzi i ich dzieci, degradacji kultury oraz planety na ktorej mieszkamy. Wtedy muj szacunek sie konczy, zabijanie ludzi jest przekroczeniem granicy ktora degraduje wszytkie wartosci i sens bycia czlowiekiem.
Tak wiec powiadacie ze ta sekta maja jeszcze czelnosc czuc sie obrazona ?!
Co zas “post scriptum” chrzescijanska biblia to zlepek staro egipskich i sumeryjskich legend ktore zostaly celowo zmanipulowane. Dzieki czemu mozna dalej tworzyc owe ciemne masy uzywajac tej samej ksiazki, swiat Orwela. Kazda monoteistyczna religia to zbrodnia przeciwko ludnosci znana z “szerzenia kontaktu z bogiem przez odpowiednio wyselekcjonowanych i wyszkolonych posrednikow”.
Webjay nie bende cie oklamywal, “jako nacja” jestesmy ordynarnymi rasistami. Na pewnie kilka setek poznalem tylko ze +/- 5 osob z polski nie bendacych rasistami. Norma jest nazywanie hindusow ciapatymi, pogadarda dla azjatow, ignorancja, slowem ciemna masa z katolandu odkryla ze ziemia nie jest plaska i ma problem ze zrozumieniem tego ze nie sa sami na tej planecie. Standardowa nienawisc, brak szacunku i agresja do wszytkiego. Nie chce mi sie o tym pisac bo robie sie smutny ;). Od czasow Gombrowicza nic sie nie zmienilo, znajoma (nie polka) mnie uprzedzala ostanio przezd impreza ze bendzie tam kilku polakow, poczulem sie jak postac z ksiazki hehe …. reszte dopowiedz sobie sam :). Tutaj ci ludzie z polski juz nie udaja, podczas rozmowy wala ci w prost “- bo ja jestem rasista”.
Na pytanie co mi zrobili ci chrzescijanscy sekciarze? Moze ja powinienem zapytac a co oni wogole poza mordowaniem, praniem muzgow i pomoca w exterminacji zasobow naturalnych tej planety zrobili, bo ciezko mi znalesc w ich histori jaki kolwiek jasny punkt ktory nie ociaka ludzka krwia. Kolejna banda dyktatorow zabijajaca ludzi dla rozrywki, bo w sumie na co wydaje sie zarobione pieniadze, na zlote zdobienia ktore ciesza oko w jakies bazylice. You now, just for fun…
Poza tym Yano powinien przylaczyc do gromadki, jestem absolutnie za.
webjay
czerwiec 28th, 2007 at 12:18:51
@mapet: jestes rasista religinym i antypolakiem, ale pewnie to wiesz :)
ps. naiwnym jest twierdzenie, ze to religia doprowadza do mordow / wojen. to nie religia, a ludzie. jesli nie ma religi, ludzie znajda sobie inna ideologie pod ktora bedzie mozna podpiac usprawiedliwienie dla mordow etc - patrz: faszyzm / komunizm.
Mapet
czerwiec 28th, 2007 at 15:25:02
To nie ty zdecydowales jaka religie chcesz wyznawac i czy wogole chcesz cokolwiek wyznawac. Strach przed wykluczeniem ze srodowiska popchal twoich rodzicow do wystawienia cie do chrztu, komuni czy jak to sie nazywa. Nie miales nic do gadania, tak samo jak twoi rodzice. Niby jestes wolny ale lepiej jesli bendziesz jednym z nich…. hehehe. Potem rodzina przyszlej rzony stwierdzi ze nie moze sie obyc bez szopki w kosciele i …. Albo ci sie zemrze i bendziesz szukal kawalka ziemi na swoje kosci a tu monopol hehehe :). Ludzka naiwnosc nie zna granic :).
To nie ty i nie ja szukalismy tej ideologi, to ona nas znalazla zanim sie jeszcze urodzililismy.
To nie afrykanskie nastolatki spontanicznie wymyslily sobie ze amputacja lechtaczki (jesli ja przezyja) zblizy je do jezusa.
To nie indianie szukaja misjonarzy po to zeby ich exterminowali, to misjonarze szukaja indian.
To nie ja szukam “moralnosci” (cokolwiek to slowo oznacza) to chrzescijanska (i nie tylko) sekta chce mi ja narzuc uzywajac politykow tworzacych prawo a puzniej za pomoca policji i armi …. reszte kazdy zna.
Mowisz mi to nie religia, to ludzie. Hmmm, przeciez religie wymyslaja ludzie tacy sami jak ty i ja po to zeby kontrolowac innych ludzi i czerpac z tego profity. Czyms trzeba zaslonic te zwloki to wymyslili sobie legende ze bug im kazal, nazwali te bzdety biblia, koranem albo tora itp. chodzi o pretekst, dobry pretekst nie jest zly. Tym bardziej jesli swietnie sie sprawdza w praktyce. Zeby nie bylo ze zabijaja dla przyjemnosci, zabijanie w imieniu boga brzmi dla niektorych jakby z wiekszym sensem. Ponoc latwiej im sie zabija kiedy maja wyprany muzg, to znaczy sa “wierzacy”. Jeden bug, jeden narod, jeden führer…
Gdyby jaka kolwiek monoteistyczna religia pochodzila od jakiego kolwiek “boskiego pierwiastka” jej wyznawcy w zyciu by nie wpadli na pomysl ze potrzebuja jakich kolwiek “duchowych liderow” i “teologi” tlumaczacej dlaczego potrzebuja “duchowych liderow”.
webjay
czerwiec 28th, 2007 at 15:45:46
@mapet: za przeproszeniem, ale co Ciebie do kurwy nedzy obchodzi w co ja wierze? masz idelologie anty-katolicka, chuj wie dlaczego Tobie to przeszkadza (bo inne religie jak widac nie przeszkadzaja Tobie). IMHO niczym nie roznisz sie od dewotek, skinhedow i neonazistow w swej ideologii i jakims pokreconym fanatyzmie ateizmu.
ps. nie bierz do siebie przeklenstw, nie sa inwektywami, a jedynie pokreslaja moje emocje ;) natomiast porownania mozesz juz do siebie przypisywac.
Mapet
czerwiec 28th, 2007 at 16:49:22
Z prostego powodu, chrzescijanska sekta w polsce zachowuje sie dokladnie tak samo jak faszysci. Niedlugo oglosza ze to wlasnie oni wymyslili slonce i kazdy zespol muzyczny itp. jesli posluzy sie nim jako symbolem zostanie spalony na stosie. Slyszalem ze wrucila religa do szkol i tylko chrzescijanska. Czyz to nie jest czysciutki narodowy socjalizm? Wypisz jak wymaluj, zamiast adolfa albo mao czy lenina teraz macie tam karola z jezusa na krzyzyku w kazdej szkole na scianie ;).
Na temat mojego “fanatyzmu” przypomne jeszcze raz:
To nie ja szukalem tej ideologi, to ona mnie znalazla zanim sie jeszcze urodzililem.
To nie afrykanskie nastolatki spontanicznie wymyslily sobie ze amputacja lechtaczki (jesli ja przezyja) zblizy je do jezusa.
To nie indianie szukaja misjonarzy po to zeby ich exterminowali, to misjonarze szukaja indian.
To nie ja szukam “moralnosci” (cokolwiek to slowo oznacza) to chrzescijanska (i nie tylko) sekta chce mi ja narzuc uzywajac politykow tworzacych prawo a puzniej za pomoca policji i armi …. reszte kazdy zna.
Takie sa fakty, a czy mi to przeszkadza?
Oczywiscie ze tak! Jestem do jasnej cholery czlowiekiem a nie piepszonym robotem! Wierze ze swiat bez psychopatycznych mordercow jest lepszy! Nie ma we mni zgody na swiat gdzie jakis katol ortodoks zarabie mnie sikiera za to ze uzylem symboliki krzyza ktora ma ponad 10.000 lat i nie ma nic wspolnego z tymi terorystami z kany galilejskiej mordujacych rzymskich legionistow po to zeby wzniecic powstanie i przejac w calosci kontrole ekonomiczna nad jerozolima !!!! Piepszyc tych niedoucznych gnojkow, im szybciej ortodoksi zejda z tego swiata tym wiecej ludzi ocali wlasne zycie i zdrowie !
Fanatykami nazywam ludzi prubujacych mnie zabic (wiezienie, kara grzywny, ostracyzm za to ze mysle inaczej i smiem to powiedziec na glos) albo zamienic w niewolnika dla wlasnej zabawy, to znaczy dla pieniedzy (na jedno wychodzi). Sciemniajac swiatu ze to nie tak, ze to dobrze bo wymierzyli mi kare w imieniu boga, bo jak mi nie odrabia glowy to bug sie obrazi a jak bug sie obrazi to zesle pioruny i zniszczy nam ziemie. Jak kali zabic krowe sasiadowi to dobrze, jak sasiad zabic kaliemu to zle.
webjay
czerwiec 28th, 2007 at 23:11:18
@Mapet: eh… ja sobie juz odpuszczam. ale i tak Ciebie lubie ;P
shark
czerwiec 29th, 2007 at 15:15:48
tak na prawde moze nie powinienes myslec i mowic co ci sie podoba bo to de facto moze doprowadzic do tego ze geje beda sie pobierac, adoptowac dzieci, wszyscy beda jarac skrety i wrzucac kwasy, a kzdy kto bedzie czytal Biblie bedzie sie palil na stosie. De facto moze ci terrorysci maja racje, a jesli nie maja racje to i tak sie mniej ich obawiam, niz kogos kto ma problem z NIE byciem wierzacym i kogos kto afiszuje sie tym jak te pedaly ktore daja dupy innym pedalom.
wyjasnienie: nie jestem katolikiem, i nie wierze w kosciol, papierza, ksierzy, krzyz. jednak nie podwazam Biblii, ktora tacy fanatycy jak ty probowali zniszczyc przed setki tysiecy lat i im sie nie udalo, ktora byla spisywana przez taki dlugi okres a jednak nie przeczy sobie wzajemnie, ktora poswieca tyle zdan na opisywanie zdarzen, ktore potem sa potwierdzone archeologicznie. ktora mowi o tylu rzeczach , ktore sie spelnily a byly zapisane wiele tysiecy lat wczesniej. i nie dyskutuje dluzej niz 5 minut z fanatykami, ktorzy probuja usprawiedliwiac swoje slabosci poprzez obrazanie wiary i uczuc innych.
Mapet
czerwiec 29th, 2007 at 17:49:57
Shark chetnie ci ciapne co o tym mysle w poniedzialek bo wlasnie mam kilka spraw do zrobienia i nie mam czasu sie rozpisywac a tematy sa ciekawe. Tak ze do poniedzialku bo na weekend znikam zazywac relaksu i zmieniac swiat na lepszy hehehe i zaglebiac sie w tybetanska ksiege zmarlych, niesamowita sprawa i goraco plecam :).
Tak na szybko to co do bibli to pojawila sie dopiero 2000 lat temu (w wersji ktora znamy jakies 1700 ad). Do tej pory trwaja spory o date powstania tej ksiazki, pomiedzy 200 bc a 100 ad . Wiemy tez ze kawalek ktory napisal egipski ksiaze, absolwent najbardziej elitarnej szkoly w egipcie ktory postanowil zalorzyc wlasne panstwo znany puzniej jako mojrzesz sa przeredagowanymi staroegipskimi legendami czyli max jakies 400 bc.. Tak ze nikt jej nie mial szans nawet kijem dotknac przez ostanie “setki tysiecy lat ” bo jej po prostu nie bylo. Osobiscie wole genesis w orginale zanim ludzie mojrzesza zaczeli przy nim grzebac i wymyslac go na nowo z nowym bogiem w roli glownej :).
Zreszta jeszcze raz odsylam do wykladu. Czlowek jest specjalista od archeologi i starozytnych czasow lepszym niz ja i odpowiada na wszytkie twoje pytania. Ciapnij sobie kafke, rozwal w fotelu i posluchaj wykladu o tym co znaleziono w starozytnej sumeri i jaki to ma zwiazek z powstaniem religi monoteistycznych w tym chrzescijanstwa. Nie musisz rozmawiac z fanatykami, rozmawiaj z ludzmi ktorzy dysponuja wiedza i twardymi argumentami. Nigdy nie jest zapuzno dowiedziec sie czegos nowego, czlowiek uczy sie cale zycie :).
Webjay nie mamy co odpuszczac, nic sie nie zaplamilo :). Lepiej trzymaj kciuki za Rafiego bo wyglada na to ze moze wykrecimy jakies spotkanko w miescie londyn ;).
webjay
czerwiec 29th, 2007 at 19:29:47
@Mapet: nie chce mi sie po prostu dyskutowac o religii, co mialem powiedziec juz powiedzialem, a zmienic moj/Twoj punkt widzenia po prostu sie nie uda, wiec - temat mozna zamknac (jalowa dyskusja jest bezcelowa).
co do wyjazdu RAFiego, to trzymam kciuki, trzymam. moze kiedys i mnie sie takze odmieni i bede chcial popracowac za granica, chociaz wogole sie na to narazie nie zapowiada ;) pozdrowienia dla wszystkich emigrantow - dzieki Wam, zarabia sie w Polsce coraz wiecej :PPP
shark
czerwiec 30th, 2007 at 00:53:22
ale dzieki nim tez nie ma ludzi do pracy, co de facto powoduje to ze ludziom trzeba wiecej placic, co powoduje upadek malych przedsiebiorstw bo pracodawcy nie sa wstanie zaplacic wiecej, czyli mackdonaldyzacja i polska zdominowana przez zachodnie koncerny. zalezy z ktorej strony spojrzysz ;)) pozdro
webjay
czerwiec 30th, 2007 at 01:25:49
shark: tu masz racje - niektorych nie bedzie stac na zatrudnienie pracownikow, co w efekcie moze doprowadzic do bankructwa malej firmy. ale z drugiej strony - jesli jest to solarium / sklep z bielizna / sklep z art. papierniczymi, czy inna praca nie wymagajaca zadnego doswiadczenia - to studenci / ludzie bez zadnej specjalizacji maja gdzie dorobic (a wczesniej gardzono zarowno studentami, jak i ludzmi w wieku srednim).
bedzie powoli konczyl sie tez wyzysk w malych miasteczkach, gdzie ‘prywaciaz’ oferowal do niedawna 500-600 zlotych na reke. w Wawie wszedzie brakuje ludzi do pracy - doslownie wszedzie. idac po galerii handlowej w co 4 sklepie wywieszka ‘przyjme do pracy’, a nawet sieci hipermarketow wysylaja ulotki po domach z informacja typu ‘praca w naszej sieci, na poczatek cos ok 2000PLN brutto’ (nie pamietam dokladnie kwoty, ale to juz nie takie grosze, jak 3-4 lata temu).
w branzy jest to samo - kazdy kogo znam w ciagu ostatniego pol-roku/roku dostal podwyzke, a zmienic prace w tym momencie - to jak zmienic rekawiczki. pracownikow zaczynaja doceniac nawet Ci, ktorzy wczesniej tego nie robili, a Ci ktorzy o nich dbali - dbaja jeszcze bardziej i w wiele osob z tego sie cieszy, ze w koncu jest traktowanych jako partner, a nie niewolnik.
zdaje sobie sprawe, ze dla bardzo wielu przedsiebiorcow to trudny okres i niecodzienne doswiadczenie i wiem, ze mowienie ‘to moga podnosic ceny uslug i tym samym wyrownywac straty zwiazane z oplaceniem etatow’ jest calkiem banalne.
i oczywiscie jest jeszcze wiele innych negatywnych objawow, ktore bedziemy odczuwac - jak np. dalej rosnace ceny mieszkan. (choc rosnace ceny to i tak w duzej mierze sprawka developerow i agencji nieruchomosci).
jednak - ja sie ciesze ;)
marcin gorecki
czerwiec 30th, 2007 at 21:12:46
Ja tu wtrace swoje 5gr. Wogole mnie nie interesuje w jakiego boga wierzy tak dlugo jak nie zmusze mnie do zycia tak, zeby jego bog byl szczesliwy. I nie tylko bog, idei o podobnym stopniu fanatyzmogennosci jest troche. [troll warning]: Wiem, ze ciezko bedzie ustalic minimalny zbior wolnosci i zakazow, wiec proponuje moj :P
shark
czerwiec 30th, 2007 at 21:43:50
co do Boga i religii, to ja uwazam ze mapet napisal cos w tym stylu: “wezcie sie pierdolcie, chuj mnie obchodzi wasze zdanie bo ja wiem lepiej”, dlatego, ja, dalej nie bede rozmawial.
co do pracy. ten wyzysk w malych miasteczkach, doporowadzi do bankrutcwa 60% małych firm, więc 60 % x X kolejnych ludzi straci prace i aby kolejnu ludzie mogli zyskać prace (i aby powstały nowe przedsiebiorstwa, ktore sobie poradza z nowymi regulami) potrzeba czasu. dlatego w gruncie rzeczy to powinno wyjsc na dobre we wrozbie dlugoterminowej. Ja nie kryytykuje, tylko zwracam uwage na druga strone kija/monety (niepotrzebne skreslic).
shark
czerwiec 30th, 2007 at 21:44:30
i co to kurwa sis mialo znaczy ‘tu masz racje’ ;), ja zawsze mam racje ;p
marcin gorecki
czerwiec 30th, 2007 at 21:58:49
shark: i co to kurwa sis mialo znaczy ‘tu masz racje’ ;), ja zawsze mam racje ;p
i tu wlasnie nie masz racji :)) bp,nmsp
webjay
lipiec 1st, 2007 at 08:31:03
shark: _tylko_ tam miales racje ;) bo wszystko inne wyjdzie na plus ;P po prostu zmiany zarobkow nie moga isc lawinowo do przodu, lepiej, jesli podnosza sie tak jak teraz stopniowo. a bankructwami bym sie nie przejmowal - nie bedzie tego zadne 60%, a i tak powstana nowe DG i wszystko sie wyrowna.
Mapet
lipiec 2nd, 2007 at 10:31:48
Shark zamiast wymyslac co ponoc powiedzialem zacznij od przeczytania tego co napisalem. Jesli nie znasz angielskiego i nie rozumiesz co mowi czlowiek na wykladzie znajdz kogos kto ci przetlumaczy albo nie komentuj. Wole rozmawiac uzywaja argumetowe niz przepychanek i wyzwysk. Masz problem ze zrozumieniem tego co napisalem zapytaj sie, bez problemu ci wyjasnie slowo po slowie. Jestem cierpliwym czlowiekiem. Przy okazji, pomyliles mnie z kims innym, nie mam zwyczaju myslec o swoich rozmowcach “wezcie sie pier…” , nie wpadam na takie pomysly i nie mam pojecia z kad to wzioles? Masz jakies argumenty, przekonaj mnie ze sie myle.
Pax
webjay
lipiec 2nd, 2007 at 10:58:26
ciiiiiii… ‘daj spokuj, stan z boku, nie prowokuj’. ominmy temat i go zakonczmy - tak jak mowilem, nie ma co gadac o religii, tak samo jak nie ma sensu gadac o polityce - to kwestia raczej niezmieniajacych sie pogladow i gadanie o tym tylko podkurwia i nie powoduje zadnego KOMPROMISU, czy PRZEKONANIA INNEJ OSOBY DO ZMIANY POGLADOW chocby najlepszymi ARGUMENTAMI.
tego typu rozmowy zawsze sa jalowe, bo do niczego nie prowadza. ot, plumkanie na temat ‘wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca’.
czy komentarz moze pozostac ostatnim w tym temacie? bardzo wszystkich o to prosze i z gory robie EOT